Nu are liniste pana nu-si face damblaua. El muta vorba de colo-colo. Sta de vorba cu cineva. Discuta. Provoaca discutii despre o persoana. Daca afla ceva rau despre persoana a carei discutie a declansat-o, hop-top si merge la respectiva persoana sa-i vand noutatie.
Barfitorul are ceva de spus despre fiecare persoana. Nu de bine. X este risipitor, Y este avar, Z este slab pregatit profesional, W si-a luat masina desi n-are casa ca lumea, T umbla cu prea multe femei, R fumeaza prea mult, P intarzaie la munca, L prea des se duce la coafor, nunta lui E nu i-a fost pe plac, prajitura servita de S a fost prea dulce, culoarea pantofilor lui Q nu se asortau cu costumul si tot asa. Nu exista subiect care sa nu fie abordat de barfitor. Asa ca daca ai stofa in tine de manager, filmeaza-l pe barfitor si fa-i vant ca in acest fel in locul lui vei aduce pe unul care mai si munceste in cele 8 ore de serviciu. Barfitorul nu este agresiv. El are numai comentarii. Sunt punctele luio de vedere dar care deranjaza. Daca nu este luat in seama inca mai are o sansa de a face ceva in cele 8 ore de munca. Altfel va fi un fel de radio-sant si nimic altceva. Sefii care isi cladesc existenta lor stocarea pe informatii despre altceva decat obiectul muncii lor, au nevoie de barfitori pentru ca printre barfe, ei scapa si detalii care sunt folosite de sefi cu eficienta impotriva adeversarilor. Un barfitor, cand se prezinta la un loc nou de munca are un tic: desi nu exista nimic facut in Romania despre cutare problema, eu vin sa dau solutia, apucandu-se sa spuna tot felul bazaconii, dar fara a veni cu ceva concret ca nu are, pentru ca el si-a folosit timpul la vechiul loc de munca, barfind... |