CONDITII DE PRIETENIE CU OPERA...



  1. Spectacolul de opera sa fie o sarbatoare siu nu o activitate de rutina din partea cantaretilor si a orchestrei.
  2. Cantaretii sa aiba hainele cat de cat curate.
  3. Sa fie concordanta intre varsta personajului si cea a cantaretului sau a cantaretei.
    sa nu apara o Julieta de 70 de ani si un Romeo de 80 de ani, daca Shakespeare a zis ca ei sunt totusi niste tineri sub 20 de ani.
  4. Cantaretii sa nu strneasca hazul prin simpla lor aparitie. O cantareata prea grasa sau un june prin chel si indesat, nu dau bine daca se specifica expres in libret ca acestia trebuie sa fie niste frumosi.
  5. Sa nu puta a mititei in sala de spectacol.
  6. Sa nu manance lumea seminte din pungi de celofan fasiitoare...
  7. Vocile sa fie cele anuntate in afis.
  8. Sa nu se produca incidente regretabile. Tosca daca se arunca de pe metereze, sa fie cineva s-o prinda sa nu se auda un bubuit surd al caderii reale a bietei soprane pe o dusumea neprimitoare...
  9. Balerini sa aibe costume carpite dar sa nu fie prea vizibile talpile prea murdare ale pantofilor lor.
  10. Improvizatiile trebuie lasate la altii ca spectatorul a platit un bilet si respectul pentru acest ban, trebuie sa primeze, ca punctualitate de incepere a spectacolului si mai ales in ceea ce priveste calitatea actului artistic.
  11. De fiecare data sa existe o atractie la spectacol, printr-o vedeta care apare in mod exceptional. Altfel, se da impresia de act functionaresc si la o reprezentatie, care trebuie sa fie ceva special.
  12. Repertoriul sa includa atat opere frumoase, accesibile, pe placul oamenilor, preponderent si ceva mai incolo, experimente si opere moderne, in care chiar Stalin apare in scene cu Oedip.





revenire