- Spectacolul de opera sa fie o sarbatoare siu nu o activitate de rutina din partea cantaretilor si a orchestrei.
- Cantaretii sa aiba hainele cat de cat curate.
- Sa fie concordanta intre varsta personajului si cea a cantaretului sau a cantaretei.
sa nu apara o Julieta de 70 de ani si un Romeo de 80 de ani, daca Shakespeare a zis ca ei sunt totusi niste tineri sub 20 de ani.
- Cantaretii sa nu strneasca hazul prin simpla lor aparitie. O cantareata prea grasa sau un june prin chel si indesat, nu dau bine daca se specifica expres in libret ca acestia trebuie sa fie niste frumosi.
- Sa nu puta a mititei in sala de spectacol.
- Sa nu manance lumea seminte din pungi de celofan fasiitoare...
- Vocile sa fie cele anuntate in afis.
- Sa nu se produca incidente regretabile. Tosca daca se arunca de pe metereze, sa fie cineva s-o prinda sa nu se auda un bubuit surd al caderii reale a bietei soprane pe o dusumea neprimitoare...
- Balerini sa aibe costume carpite dar sa nu fie prea vizibile talpile prea murdare ale pantofilor lor.
- Improvizatiile trebuie lasate la altii ca spectatorul a platit un bilet si respectul pentru acest ban, trebuie sa primeze, ca punctualitate de incepere a spectacolului si mai ales in ceea ce priveste calitatea actului artistic.
- De fiecare data sa existe o atractie la spectacol, printr-o vedeta care apare in mod exceptional. Altfel, se da impresia de act functionaresc si la o reprezentatie, care trebuie sa fie ceva special.
- Repertoriul sa includa atat opere frumoase, accesibile, pe placul oamenilor, preponderent si ceva mai incolo, experimente si opere moderne, in care chiar Stalin apare in scene cu Oedip.
|