MANAGEMENTUL COMPORTAMENTAL

Este cunoscut ca barbatii cu un corp prezentabil, de invidiat, pachete de muschi uriasi, definiti, simetrici si cu spate lat si talie ingusta, prin simpla aparitie scot excalamtii in mod involuntar atat din partea femeilor cat si din partea barbatilor. Numai asa se explica includerea unor astfel de corpuri pe copertile de reviste destinate doamnelor si efortul multor tineri de a deveni competitive atunci cand este vorba de selectii pentru ansambluri de dans, de prezentari sau de mentinere a atmosferei in cluburile destinate doamnelor. Tot asa se pune problema si in cazul barbatilor care isi propun sa obtina castiguri din expunerea fizicului special, impresionabil. Pachetele de muschi incanta oricand privirea si imaginea vinde ziarul, revista sau produsul, daca marketingul este intelligent.
Sportivul chiar daca este la inceput trebuie sa-si defineasca cu claritate drumul. Daca doreste numai obtinerea unui corp de invidiat in cercul de prieteni este una, daca doreste numai sa apara in cluburi ca dansator sau persoana de acompaniament, este alta, iar daca doreste sa intre in competitii, trebuie sa faca ochii mari, astfel incat trecutul sau san u devina piedica in evolutia sa viitoare.

Un tanar care este mai intai cunoscut prin filmulete cu care a castigat bani, adevarati uneori, putini de cele mai multe ori sau facand exhibitionism pe chat, cu siguranta va avea o mare problema in competitii, pentru ca el nu este recunoscut prin valoarea sa intrinseca, ci prin ceea ce a facut, candva, chiar daca nu avea maturitatea care sa-i permita o buna evaluare a situatiilor.
beta

Nimeni nu va accepta ca un personaj care s-a expus total in fotografii ale revistelor de scandal sau pe internet, etaland capacitatile sale fizice, sa ajunga in varful ierarhiei culturistilor adevarati. Nimeni nu va aprecia un tanar care abandoneaza sportul, dezvolta tot felul de activitati care valorifica forma sa fizica, sa se reintoarca la sport sis a reia firul interrupt, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Nimeni nu va pune cununa de lauri pentru a recunoaste munca cuiva care mai intai si-a vandut imaginea.

Nimeni nu va accepta ca un personaj care s-a expus total in fotografii ale revistelor de scandal sau pe internet, etaland capacitatile sale fizice, sa ajunga in varful ierarhiei culturistilor adevarati. Nimeni nu va aprecia un tanar care abandoneaza sportul, dezvolta tot felul de activitati care valorifica forma sa fizica, sa se reintoarca la sport sis a reia firul interrupt, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Nimeni nu va pune cununa de lauri pentru a recunoaste munca cuiva care mai intai si-a vandut imaginea.

Revistele cauta naivi si le exploateaza naivitatea, pentru ca in lipsa unui bun management, unde trebuie proiectat viitorul, sportivul considera orice oferta o oportunitate ce nu trebuie ratata si face lucruri care vor cantari foarte greu in viitor, afectandu-i viitorul. Este cunoscut faptul ca un mare candidat la titlul de Mr. Olympia s-a indepartat de acest titlu atunci cand s-a aflat ca a facut poze nud si ca a fost present pe Internet live in ipostaze de loc decente. Asa ca orice tanar sportive, inainte de a se aventura in castigarea de bani din diverse locuri, sa faca o analiza realista sa vada ce are de facut in viitor si daca acei pasi intra sau nu intra in contradictie cu aparitiile in reclame, aparitiile in reviste si cu frecventarea chatului ca actor pentru adulti. Nu va fi considerate o gresala a tineretii orice abatere de la normele de etica ale acestui sport si cine face altfel decat este etic, trebuie sa-si assume riscurile sic and apare momentul decontarii, cu siguranta, va plati un prę´ inzecit.
Sportivul foarte tanar, trebuie sa cunoasca toate variantele.
Doreste sa faca performanta, sa faca numai antrenamente, sa participle la competitii si atat. Daca vor apare interviuri, prezente la TV, toate sunt legate de performanta sa si atat. Daca va fi solicitat sa fie imagine pentru un produs, pentru o locatie sau un eveniment, sa se consulte sis a vada daca asocierea ii dauneaza sau nu carierei. Indiferent de onorariu, daca aceasta asociere este daunatoare, clar trebuie sa decida: intrerupe cariera sportive si se asociaza la unul sau mai multe evenimente sau continua cariera de sportive si abandoneaza orice asociere defavorabila evolutiei sale ca sportive.

beta Doreste sa lucreze in cluburi de adulti ca dansator si atat. In acest caz antrenamentele vizeaza dezvoltarea care sa-i permita sa faca o figura frumoasa pe scena sau in compania admiratoarelor care au platit atat un billet cat si consumatia. Trecerea la sportul de performanta devine imposibila mai ales atunci cand inevitabil activitatea din club este acompaniata de dezordine si scandaluri. Doreste sa obtina un nivel de performanta pentru sine si continua antrenamentele pentru a-si mentine nivelul obtinut, adica sa arate bine cand merge pe strada cu o bluza mulata pe corp. Pentru acest tip de persoana meseria este pe primul plan sin u prezinta interes nici prezentarea de moda, nici mersul in cluburi pe pozitie de client, nici participarea la evenimente pentru fizicul sau, ci pentru ceea ce reprezinta in profesia sa de zi cu zi. Un management adecvat ii va permite acestui tanar sa evolueze in meseria sa fara suisuri si coborasuri generate de evenimente mondene care afecteaza imaginea si pozitia in organizatie.
Doreste sa fie un barbat de success in randul doamnelor si domnisoarelor, ceea ce face ca prezenta sa sa fie permanenta acolo unde sunt si admiratoarele sin u scapa niciun prilej de a-si etala performantele fizice, destul de evident, ingrosand orice caracteristica. In lipsa unei cultuiri cat de cat construite, cu siguranta ca este mult mai efficient sa taca san u deschide gura, pentru a nu-i iesi porumbeii negrii si periculosi care indeparteaza auditoriul, mai ales daca este vorba de personae extreme de sensibile.
In doua-trei cuvite, sportivii trebuie sa evite scandalurile, indifferent de natura, trebuie san u pozeze nud, trebuie sa nu faca chat pentru adulti sis a stea in banca lor, altfel zis.
Daca sportivul a ajun la un foarte inalt nivel de performanta va face:
- poze cu participari la competitii
- pictoriale cu pozitiile obligatorii de concurs
- DVD-uri cu executii ale exercitiilor pentru incepatori
- Colaborari cu autori de carti de bodybuilding
- Reclama la echipamente sau suplimente de bodybuilding - Interviuri platite despre activitatea sa.
Totul trebuie bine calculate pentru ca regretele tardive sunt fara valoare.
Daca cineva doreste sa fie emblema unei marci de lenjerie pentru barbati, trebuie sa arate bine, adica sa etaleze un corp bine proportionat cu talie mica, cu gambe puternice si cu un abdomen patratele langa patratele. Acest aspect se obtine numai si numai prin antrenamente asidue si cu o dieta in care grasimile sunt arse continuu. Prezentarea de costume de baie, de maieuri, de boxeri, de slipuri reprezinta un domeniu unde culturistii sunt prezenti cu succes. Un sportiv fotografiat langa un caine adevarat, de rasa, care creaza o armonie de un anume fel este o imagine pentru care o revista trebuie sa trudeasca destul de mult pentru a o obtine. Sunt aspecte pozitive, numeroase la numar, unde sportivii acestia de performanta au dreptul sa activeze fara a-si periclita pozitia in calendarele competitionale. Ei trebuie sa se fereasca de orice atitudine care le dauneaza grav pozitiei, pornind de la comportamentul in sala, modul in care isi fac simtita prezenta pe strada, in societate in general si mai ales in cercurile de prieteni. Niciodata nu se stie cum un gest, o miscare sau un complex de imprejurari se intoarce impotriva celui care este in mijlocul actiunii.
Acum cand internetul are atatea facilitati si este foarte ieftin de a construi si de a gazdui un site, riscurile pentru culturisti sunt imense. Un aparat digital profesional este 1500EURO, un domeniu si gazduire pe un an costa maximum 300EURO, crearea unui site se realizeaza cu tools-uri specializate fara mari dificultati, crearea condeitiilor de studio sunt sub 500EURO, asa ca cu maximum 3000EURO daca se includ si cheltuielile cu un fotograf profesionist pentru instruire, orice sportiv are tot ceea ce este necesar pentru a-si face un site cu tot tacamul, incluzand poze si filmulete cat cuprinde.

Daca este un sportiv serios, care stie ce vrea de la el, va face un site in care isi va prezenta antrenamentele, va da sfaturi, va oferi poze de la competitii, de la antrenamente, va face pictoriale cu pozitiile de concurs, va descrie dieta sa, isi va prezenta hobbyurile si va crea un context strict favorabil evolutiei sale. Daca va deschide site-ul spre alti colaboratori trebuie sa gestioneze continutul astfel incat acestia sa nu altereze directia data de proprietar. Prezenta in reclame pentru aparate de cuturism, pentru suplimente si pentru sali de antrenament este utila si benefica daca se are in vedere costurile importante ale acestui sport. Daca sportivul este teribilist si luat de val si se gandeste la castigul imediat, va proceda la crearea unui site cu multa promiscuitate in el, exact ca sa-si ruineze cariera de profesionist in culturism. Isi va etala corpul sau proprietate personala in ipostaze provocatoare, va oferi exact ceea ce un sportiv nu trebuie sa arate si va darama intr-o clipa ceea ce probabil a cladit cu sudoare multi ani. daca site-ul va fi deschis si altor sportivi de aceeasi factura, clar, viteza cu care se produce dezastrul creste exponential. Asa se face ca un sportiv care nu a gestionat cu atentie acest aspect a reusit performanta de a se autoexclude dintr-o mare competitie, chiar din cauza faptului ca a facut filme si a pozat cum nu trebuie de parca asta trebuia sa faca el, stiind care este traiectoria de urmat.
Sunt culturisti renumiti care au facut poze gen artistic dar nu prea si atunci cand au devenit foarte cunoscuti se jenau de existenta acestora dar cu timpul au considerat ca fac parte din viata lor. Inseamna ca acele poze nu aveau acea incarcatura care compromiteau cariera sportivului. Erau ceva mai mult peste cat se accepta la un moment dat fara a depasi granitele pozelor artistice, pentru ca cei care le-au facut stiau cum trebuie procedat pentru a nu depasi limitele care compromit pe sportiv. Trebuie spus ca tehnicile existente acum depasesc cu usurinta limite si tocmai de aceea sportivul trebuie sa fie extrem de precaut. Un telefon mobil foarte bun are capacitatea de a prejudicia imaginea sportivului daca acesta nu este grijuliu cu tot ceea ce face la sala, la bazinul de inot, la sauna sau chiar la vestiarul de barbati. daca se inregistreaza totul, sunet si imagine si aparatura este miniaturizata, inseamna ca sportivul chiar trebuie sa fie cu ochii in patru pentru a nu apare in ipostaze delicate stiut fiind faptul ca sauna, bazinul de inot, vestiarul si sala de antrenament sunt considerate locuri deschise, publice si nimeni nu are cum sa invoce intimitatea violata, daca sportivul intr-unul din acele locuri face exact ceea ce nu trebuie sau zice ceea ce nu trebuie. Sa ne amintim cum un detectiv si-a ruinat cariera zicand un singur cuvant atunci cand fotbalistul acela american, banuit de crima era in proces si detectivul a zis cuvantul ce a declansat furtuna...
Riscand foarte mult, unii sportivi au construit si o alta cariera cu sau fara pseudonim, fiind prezenti pe Internet in ipostaze care sunt in contradictie cu cerintele vietii si disciplinei sportive, dar care au menirea de a exploata exact ceea ce piata cere, adica mase de muschi incordate, includerea de pozitii de concurs, exact acolo unde asa ceva ia alte conotatii, oricum nesportive. In presa romaneasca sunt vehiculate urmatoarele nume de sportivi:
Nume sportiv Pseudonim
Ionut Iana Yummi Cosmin...
Lucian Pantea Yakov Mukileck
Vasile Florin Prica Arkady Zadrovich
Dragos Popescu... Dragos Milovich
Manuel Firica Uberto Ugo
Octavian Mihaita John McDunkin
Daniel Chivu Emil Garin
Gabriel Barbos Cosmo Babu
Florin Cosovanu Lucas di Angelo
Adrian Petrisor -
Ivan Dragos -
- Ustin Galtov

Aceasta lista s-a constituit in presa cand un sportiv a intrat in politica si amintindu-i-se despre trecutul sau a incercat sa nege, numai ca presa a avut argumente de netagaduit, se pare...
Oricum, paza buna fereste primejdia rea, spune un proverb si revenind la managementul carierei, orice sportiv ia decizii numai in cunostinta de cauza, iar fraze precum: nu am stiut, nu am prevazut riscurile, am crezut ca asa e bine, mi s-a parut o varianta profitabila, sunt numai chestiuni care se spun in oglinda cand sportivul este singur in camera, altfel nu au nicio valoare. dar si spuse in oglinda tot nu au valoare. Asa ca vorba din popor precum ca croitorul trebuie sa masoare de o mie de ori inainte de a taia materialul se adevereste si aici. Orice decizie nefericita afecteaza pentru totdeauna cariera portivului, mai ales in bodybuilding unde lucrul cu muschii este esential si expunerea corpului este singurul mod de a arata performanta.