Legendara Margareta PÂSLARU


    Demult, tare demult, era la televiziunea romana o emisiune numita VARIETATI.
    Parca era emisiune de duminica seara.
    Se faceau transmisii de la Sala de concerte Radio.
    Veneau la acea emisiune comicii Mircea Crisan, N. Stroe, H. Nicolaide, mai tinerii Horia Serbanescu si Radu Zaharescu, foarte tanara Stela Popescu.
    Evoluau cantaretii de muzica usoara consacrati Roxana Matei, Gigi Marga, Aida Moga, Nicolae Nitescu, Luigi Ionescu cu lalelele lui sau cu macaralele, fratii Grigoriu.
    La muzica populara veneau Angela Moldovan, Maria Lataretu, Ion Luican, Emil Gavris, Stefan Lazarescu, Ion Cristoreanu, Marcel Budala, frumoasa Mariana Badoiu si Faramita Lambru, care canta la acordeon fara sa priveasca clapele.
    Orchestra condusa de Sile Dinicu asigura acompaniamentul LIVE, caci tot spectacolul era, desigur LIVE.
    Atunci au aparut Margareta Paslaru si Marina Voica. Fiecare cu farmecul ei.
    Margareta paslaru a venit cu un cantec frumos CHEMAREA MARII de George Grigoriu.
    Fata de mai varsticele cantarete, Margareta Paslaru venea cu un stil aparte, cu o tipologie noua, cu prospetimea varstei si mai ales cu talentul si cu vocea inconfundabila.
    Au urmat anii marilor succese.
    Noi melodii, noi aparitii, noi emisiuni.
    Vedetele in acele vremuri insemnau cu totul altceva. Talent, munca si deloc fite.
    Si-a facut aparitia Aurelian Andreescu. Ceva mai tarziu Olimpia Panciu.
    Veneau din urma Corina Chiriac, Pompilia Stoian, Dan Spataru, Angela Similea.
    Margareta Paslaru a abordat si muzica populara. S-a apropiat de muzica din Tara Oasului.
    Costumul osenesc o prindea de minune. Tropotitele, de asemenea.
    Margareta Paslaru a jucat in filmul Tunelul, o coproductie cu vecinii de la rasarit.
    Margareta Paslaru a aparut si la Teatrul Bulandra in piesa "Ascensiunea lui Arthuro Ui poate fi oprita" a lui Bertold Brecht, fiind remarcata pozitiv de o critica foarte exigenta a timpurilor.
    Cand era in culmea gloriei, Margareta Paslaru a parasit Romania, stabilindu-se c u sotul ei in Statele Unite.
    Nu s-a mai auzit de ea nimic ani de-a randul.
    Dupa Revolutia din Decembrie i-au fost luate interviuri, a revenit in tara.
    Acum a scos un CD cu cele mai frumoase melodii.
    Era si de asteptat.
    Margareta Paslaru a impus un nou tip de canteret de muzica usoara.
    A introdus un nou standard. Greu de egalat. Foarte greu de depasit.
    S-a dovedit a fi o buna compozitoare. antecele ei au putut fi fredonate ani de-a randul cu mare usurinta.
    Erau slagare, ceea ce se intampla destul de rar azi.
    Dupa o cariera stralucita, Margareta Paslaru s-a retras. A ramas foarte mare, pentru ca a stiut cand sa puna punct unei cariere extraordinare.
    Dupa atatea ani, revenirea sa a tulburat muzica usoara din Romania pentru ca:
    - a impus reascultarea unor cantece care s-a dovedit ca sunt foarte noi;
    - a propus nuantele dramatice in muzica usoara:
    - a introdus vocea grava, cu frazare completa in cadrul ritmului alert;
    - a dezvoltat creatie si interpretare de catre aceeasi persoana;
    - a realizat trecerea de la muzica usoara catre muzica populara, mai ales spre doina si bocet;
    - a dezvoltat un stil in care fiecare piesa era cu totul noua, cizelata pana la perfectiune;
    - a manifestat interes pentru tot ceea ce a insemnat muzica in adevaratul sens al cuvantului;
    - a fost cel mai aproape discipol de marea interpreta care s-a numit Maria Tanase.
    Margareta Paslaru este o fiinta aici nu departe de noi.
    Este o prezenta puternica, unica si mai ales inconfundabila.
    Este legendara Margareta Paslaru, peste care timpul a trecut fara sa schimbe ceva.
    Oriunde apare, oriunde canta, Margareta Paslaru creeaza un eveniment.
    Si acum, cand a lansat CD-ul Margareta forever, aparitia sa a fost exact cea de acum cateva decenii bune cand aparea cu m icuta valijoara pe scena Radio, cantand cantecul nostalgic al inserarii care s-a lasat peste valuri.

    revenire