INFORMATIZAREA SISTEMULUI EDUCATIONAL ROMANESC

Structura sistemului educational
sISTEMUL EDUCATIONAL ESTE UN SISTEM COMPLEX, IERARHIZAT PE NIVELURI.
ESTE ASEMENA UNEI PIRAMIDE RASTURNATE.
bAZA PIRAMIDEI INCLUDE INVATAMANTUL obligatoriu.
La nivelurile intermediare se afla invatamantul liceal si invatamantul profesional
Catre varf se afla invatamantul universitar.
Mai spre varf se afla invatamantul de master.
In varf se afla invatamntul doctoral si daca se poate chiar posdoctoral.
Trebuie realizata o structura cantitativ exprimata in indicatorii:
Nivel
de instruire
Pondere
in totalul celor care se
instruiesc
Durata studii
ani
Caracter
Gimnazial 43% 8 Obligatoriu
Liceal 35% 4 Optional
Universitar 15% 3-6 Optional
Masterat 5% 2 Optional
Doctorat 2% 3 Optional
TOTAL 100% 20 - 23 -

Trebuie inventariate resursele existente:
- cladiri
- dotari in laboratoare
- materiale documentare
- cadre didactice existente
- nivel de pregatire a cadrelor didactice
- proceduri de selectie
- programe analitice
- structuri de perioade de instruire
- sisteme de verificare a cunostintelor
- proceduri de selectie
- gradul de mobilitate in sistem.
Programul de informatizare
Se analizeaza ceea ce exista in invatamant in domeniul informatizarii:
- legaturi la Internet
- numar de retele de calculatoare
- numar de calculatoare
- resurse ce revin unui elev sau student
- resurse ce revin unui profesor
- software didactic
- software de firma licentiat
- nivelul de instruire a elevilor in a utiliza calculatoarele
- nivelul de instruire profesor pentru dezvoltare software
- nivel de instruire profesori pentru a dezvolta lectii multimedia.
Se defineste ceea ce inseamna un program de informatizare, in contextul istoric al dezvoltarii sistemului educational.
Avand in vedere ca Romania este membra UE aceste programe de informatizare se analizeaza functie de:
- evolutia in timp a informaticii in tarile UE
- obiectivele strategice privind dezvoltarea educatiei in tarile UE
- experienta pozitiva din tari avansate din UE si din lume.
Trebuie propuse mai multe variante de programe.

Definirea obiectivului

Etapele informatizarii

Calitatea procesului de informatizare

Efectele informatizarii

Costurile procesului de informatizare

Sistemul educational, parte a societatii bazate pe cunoastere

Accelerarea procesului de asistare a E-instruirii populatiei

Concluzii