LICEELE DE INFORMATICA



DUPA ANII'80 S-AU INFIINTAT IN FIECARE JUDET CATE UN LICEU DE INFORMATICA.
NOUTATEA ACESTEI STRUCTURI A INSEMNAT:
- ADUCEREA CELOR MAI BUNI PROFESORI
- DOTAREA LABORATOARELOR CU CALCULATOARE
- venirea celor mai buni elevi la selectia de treapta
- participari la olimpiade
- crearea unui nou brand ABSOLVENT DE LICEU DE INFORMATICA
- definirea unei elite in randul elevilor
- crearea unei diferente foarte mari intre ceea ce inseamna nota 7 la liceul de informatica si ceea ce inseamna aceeasi nota la un liceu de mecanica.
In Bucuresti, Liceul Dr. Petru GROZA a devenit in 1971 Liceu de informatica, iar din 1977 ca liceu de mate-fizica, isi pastreaza profilul de informatica.
Licee de mate-fizica erau multe, in Bucuresti, unul singur avea numele in popor de Liceu de Informatica si acesta era cel de la Piata 1 Mai.
Mai tarziu s-a autointitulat Colegiu National de Informatica Tudor Vianu.
Apare o intrebare simpla: Vianu are o legatura oarecare cu informatica?
Celebritatea acestui liceu si-a cunoscut-o prin marii profesori de matematica, fizica si informatica.
Atmosfera de studiu, seriozitatea si mai ales calitatea elevilor au dat marca acestui liceu.
Dupa Revolutie insa profesorii au cam plecat. Este o fluctuatie si chiar in zona informaticii acest fenomen a fost daunator.
Este adevarat ca niciun profesor bun, care stie sa programeze nu ramane la 200 EURO cand oriunde in companie de software poate castiga 600EURO.
Liceul se mentine in frunte prin elevi.
Exista argumente clare, caci un profesor de informatica cu 6 real la un grad didactic, ramane de 6 orice s-ar zice.
Tot acolo s-au ingramadit la informatica pe pozitie de predatori de info fosti absolventi cu 2 la programare...
Sa vina cineva sa conteste aceste afirmatii!
Dotarea acestui liceu a fost buna atat timp cat a colaborat si a fost patronat de ICI.
Dupa aceea, prin independenta acumulata a reusit sa creeze academii in colaborare cu unele mari firme de software din Romania sau venite in Romania si sa mentina standardul ridicat.
Si acolo au venit profesori pe puncte imediat la Revolutie, venind in fata altora numai prin faptul ca aveau 3 copii...
Parcul de langa, a inspirat la chiul pe multi dintre elevi.
Si toate relele s-au strans mai ales dupa '89.
Pliantul promotional face o prezentare clara strict a ceea ce inseamna liceul acesta dupa '89.
Nu a insemnat nimic activitatea unor mari profesori de care acel pliant nu aminteste nimic
Nu au insemnat nimic generatiile exceptionale de absolventi care maturau adimterile din POLI, de la Medicina si de la Info'Universitate?
Asa a fost sa fie, pentru ca este foarete greu sa se alature un trecut mare unui prezent oarecare.
Manualele dupa care au invatat elevii liceelor de info au fost realizate de o echipa, mai binezis o gasca.
Se imopartisera intre ei si unii faceau manualul, iar altii il recenzau.
Pentru alta materie ceilalti faceau si complementarii ii faceau referatul si-l laudau de nu mai puteau.
Analizati respectivele manuale si va veti convinge.
Gasca lui Niculescu a avut si un rol nociv, acela de a bloca orice initiativa care venea din alt loc.
A trebuit ca ani in sir sa bata portile unei edituri un coleg, pana sa convinga ca o carte de baze de date este necesara, totusi.
Sa nu uitam ca toate se demonstreaza daca cineva pune sub semnul intrebarii aceste afirmatii.
Cat despre birul pus de unul Zamfirescu, tot targul vorbea.
Erau si IT-iobagi care au acceptat sa publice acolo lasand cel putin 30% ca sa nu zic 50% din castig, care era suculent si la latitudinea editorului mai alkes din faptul ca lucrarile de IT&C aveau mare cautare si atunci ca si acum.

Dupa Revolutie si-au facut aparitia Liceele Internationale de Informatica de la Bucuresti si Constanta.
Sunt initiative private turcesti.
La inceput, au preluat niste spatii aproape abandonate de la niste scoli cu profil neatractiv, le-au modernizat si au demarat cu:
- profesori din turcia, foarte bine pregatiti
- predare in limba engleza
- numar redus de elevi la o clasa
- dotare cu calculatoare in laboratoare
- acces permanent la Internet
- utilizare de lectii multimedia
- dezvoltarea legaturilor parinti-liceu pentru a asigura calitatea implicarii elevilor
- asigurarea de conditii de studiu si odihna celor care provin din alte localitati
- participarea la competitii scolare locale, nationale si internationale
- asigurarea legaturilor cu absolventii pentru a adapta curricula de informatica si stilul de predare la cerintele pietei fortei de munca
- editarea de reviste ale liceului si implicarea in programe culturale
- taxe suficient de mici incat sa permita celor doritori sa vina la liceu dar suficient de mari, incat sa acopere cheltuielile standardelor ridicate pe care si le-au impus.
rezultatele s-au vazut.
Cand se afisaza castigatorii la Olimpiade Nationale si Internationale nu de putine ori, elevii invingatori provin din Liceele Internationale de Informatica.
O initiativa privata de succes.
Atat liceul de la Constanta cat si cel din Bucuresti si-au dovedit viabilitatea.
Cel din Bucuresti, infiintat in anul 1995, are adresa web www.ichb.ro
Se publica si un magazin cu date la zi privind olimpicii, activitati didactice si sportive.