Social Media

(Etică, moralitate, integritate - Social Media) ©

Deja există filme artistice cu grozăvii pe care le generează utilizarea în afara unui cadru etic a rețelelor de socializare.
Rețelele de socializare presupun:
definirea de profile ale persoanelor,
schimb de mesaje între două persoane,
transmiterea de mesaje de tip 1 la n,
preluarea mesajelor date de alții,
includerea de texte cu destinație exactă.
Dacă nu sunt cunoscute cerințele etice ale utilizării rețelelor de socializare, sunt create premise ale definirii de profiluri care nu au corespondent în realitate și construirea de texte care, de asemenea, nu au nicio legătură cu realitatea. Etica academică impune folosirea:
unui vocabular cu o structură impusă,
construirea de texte folosind reguli acceptate,
realizarea unui nivel de calitate controlat,
asigurarea unui conținut în concordanță cu exigențele academice.
Este adevărat că există mijloace prin care se controlează vocabularul utilizat în construirea de texte și modalități de administrare a mesajelor, dar ideea de a avea un nivel semantic garantat este ceva care trebuie să aibă la bază modalități bazate pe etică, moralitate și integritate, pe care persoanele care contribuie la dezvoltarea de conținut digital, trebuie să le vehiculeze în mod deliberat, în vederea atingerii obiectivelor stabilite.

23 ianuarie 2020


                                                                                                                                                                                                    Înapoi