Mentenabilitatea

Se ştie că de la o perioadă la alta, conţinutul componentelor d-AN suferă modificări prin:
- adăugare de noi elemente care cresc valoarea acestora,
- eliminarea de paragrafe care s-au dovedit a fi nenecesare,
- înlocuirea unor texte cu altele mai complete, mai riguroase şi mai detaliate,
- corectarea unor erori de datare, de conţinut sau de exprimare,
- modificarea de formule, de valori numerice din expresii.
Dezvoltatorii care au experienţă suficientă sunt cei care ştiu să proiecteze aplicaţiile d-AN astfel încât procesul de mentenanţă să fie:
- uşor de realizat,
- efectul de ondulanţă să fie finit,
- costurile să fie suportabile,
- nivelul de calitate să nu scadă dramatic.
Este cunoscut faptul că mulţi dezvoltatori preferă ca procesul de realizare a componentelor avuţiei naţionale digitale să fie scurt, iar produsul finit să fie mediocru, pentru a impune procese de mentenanţă costisitoare. Utilizatorii care se ieftinesc la făină şi se scumpesc la mălai, sunt cei care mai degrabă nu plătesc achiziţionarea unui livrabil de înaltă calitate, crezând că fac economii. Procesul de mentenanţă al produselor slabe calitativ este însoţit de costuri foarte mari, cu specificaţia că banii se dau treptat-treptat. Cine adună costul mare al unui produs bun cu cheltuielile lui de mentenanţă va vedea că cheltuielile totale sunt cu mult mai mici decât dacă se achiziţionează un produs slab calitativ pentru care costul de achiziţie este mic, dar cheltuielile de mentenanţă sunt uriaşe. este poziţia păguboasă a celor pe care viitorul nu-i prea interesează, deşi tot ei sunt cei care bagă mâna adânc în buzunar.


Înapoi