Proiectul de candidatură


Cei care candidează pentru o funcţie eligibilă, dacă chiar cred că acea funcţie li se cuvine, vor avea surprize nemaipomenite, atunci când la numărătoarea voturilor vor constata că au un singur vot, votul lor. Am cunoscut nenumărate situaţii de tipi care s-au îmbătat cu apă rece, mai ales când s-au autopropus sau au fost propuşi de alţii, doar pentru a fi iepuraş, în sensul de a face jocul altora. Cel ce candidează la o funcţie eligibilă, trebuie să-şi definească un proiect chiar de a doua zi când s-au terminat alegerile precedente şi câştigătorul este înscăunat sau imediat ce află că funcţia este creată în la un moment dat se vor organiza alegeri.
Viitorul candidat trebuie:
- să identifice grupul ţintă,
- să estimeze dimensiunea grupului ţintă,
- să împartă grupul ţintă pe sub-colectivităţi cât mai omogene,
- să vadă care este vocabularul fiecărei sub-colectivităţii,
- să stabilească cuvintele cheie din vocabularul fiecărei sub-colectivităţi,
- să deducă nevoile şi aşteptările reale ale oamenilor din fiecare sub-colectivitate,
- să definească profilul de candidat al fiecărei sub-colectivităţi,
- să vadă care sunt diferenţele dintre el şi acele profiluri,
- să se autoanalizeze,
- să construiască mesaje folosind cuvinte cheie şi vocabularele sub-colectivităţilor,
- să treacă la acţiuni naturale, neforţate care presupun interacţiuni individuale şi de grup,
- să se autoevalueze şi să facă tot timpul corecţiile necesare,
- să muncească din greu pentru a răspunde exigenţelor fiecărei sub-colectivităţi,
- să-şi crească tot timpul capacitatea de a relaţiona cu fiecare om în parte.
Cine crede că lucrând altfel va obţine voturi, face cea mai mare eroare. Este adevărat că necunoscuţii obţin unanimităţi, dar aici nu discut de cei care vin din neant, ci de cei care vor fi aleşi de colegii unde lucrează cot la cot cu ei, zi de zi.
Am văzut persoane care-şi doresc anumite poziţii ce se obţin prin vot şi care nu dau dovadă de abordare ştiinţifică a problemei, ajungând în situaţii neplăcute, căci a pierde la câteva voturi e una, în timp ce a fi învins la un scor zdrobitor, devine extrem de stânjenitor oricât ar fi omul de insensibil.
Deşi există consilieri de imagine, dar şi consilieri de campanie, unii ignoră aceste meserii, crezând că meserie este numai aceea de a fi strungar sau aceea de a fi bucătar, în timp ce managerii, dirijori de trafic, consilierii, specialiştii în marketing, consultanţii financiari sau trainerii de fitness, în mintea lor nu sunt meserii. Lipsa de respect pentru meseriile ce gravitează în jurul celor care doresc să aibă succes într-o campanie în care votul este esenţial, are drept consecinţă pierderea alegerilor, deşi acestea ar fi avut sorţi de izbândă, dacă pregătirile ar fi fost derulate cu creierul şi nu cu inima sau mai rău, cu picioarele.
Graful GANTT este absolut necesar în derularea proiectului pentru alegeri, ceea ce este simplu de realizat, pentru că se ştie cu destul de multă precizie momentul în care se vor derula alegerile. Acum, în anul 2019 se ştie că alegerile nu din acest an, ci alegerile viitoare, se vor desfăşura undeva la sfârşitul lui noiembrie 2024 şi turul al doilea în decembrie 2024. Deci, cine vrea să candideze atunci, ar fi avut timp suficient să facă un proiect cu şanse excelente încă din decembrie 2014, pentru decembrie 2024.
Structura unui ciclu de pregătire este aceeaşi peste tot, căci se porneşte de la grupul ţintă şi de la obligativitatea de a face acele demersuri care să determine suprapuneri cât mai cuprinzătoare a ceea ce oferă candidatul virtual cu ceea ce are definit grupul ţintă. Orice altă abordare, mai ales fără a folosi metode cantitative, nu face altceva decât să determine insuccesul total al muncii depuse.

                                                                                                                                                                                                    Înapoi