(Căi de creştere a calităţii produselor software) ©

Se identifică următoarele căi de creştere a calităţii produselor software:
- utilizarea de tehnologii noi, după ce acestea au fost însuşiite temeinic, nu autodidact,
- permanentizarea bunelor practici în derularea proceselor de deavoltare software,
- calificarea la intervale cât mai scurte a membrilor echipei de dezvoltare,
- definirea şi însuşiirea de proceduri care asigură fluxuri eficiente ale operaţiunilor,
- diferenţierea clară a membrilor echipei după eficienţa produselor realizate,
- responsabilizarea clară a celor ce lucrează în echipă, pentru a nu se dilua asumările,
- asigurarea unuei transparenţe maxime pe fluxuri pentru a se vedea non-calitatea,
- definirea de roluri de tip 1:1 în echipă pentru a se cunoaşte cu exactitate cine, ce a lucrat,
- cuantificarea după calitate şi cantitate a aportului fiecărui membru al echipei,
- abordarea unui stil de muncă exigent, corect şi mai ales bazat pe eficienţă,
- discutatea tuturor aspectelor înainte de a începe munca pentru se şti sarcinile.
Acolo unde lucrurile nu sunt clare, apar tot soiul de situaţii şi nu mai ştie dreapta ce face stânga, ceea ce generează haos, amânări, muncă în salturi şi mai ales apar fisuri în produsul finit, care de fapt înseamnă scăderea calităţii. Dacă la nivelul echipei o persoană este considerată maestrul, evident, toţi ceilalţi vor pune în cârca maestrului cele mai dificile sarcini, dar la salarii toţi vor dori salarii maxim posibile, fără a exista clar elemente care diferenţiază aportul fiecăruia căci s-a lucrat la grămadă, deşi nu există secvenţa noastră de program, cum nu există logodnicul nostru sau soţia noastră, în viaţa de toate zilele.



                                                                                                                                                                                                    Înapoi