Calitate mobile

( Calitatea aplicaţiilor mobile) ©

Cine nu realizează acum aplicaţii destinate lucrului pe telefoane inteligente sau tablete, eu zic că este momentul să-şi facă bagajele şi să plece. Adică să închidă mustăria.
Aplicaţiile mobile sunt proba adevărului, căci numai nişte dezvoltatori adevăraţi ştiu:
- să gestioneze informaţie pe un monitor aşa de mic,
- să realizeze acel nivel de fiabilitate care să facă aplicaţia operaţională 24/24,
- să se gândească la a soluţiona cu telefonul a noi probleme ale omului în mişcare,
- să facă bani din lucruri simple, dar ingenioase, de care omul are nevoie mereu,
- să lege direct două sau mai multe entităţi ca omul să soluţioneze ceva,
- să-l apropie pe posesorul de telefon de resurse create special pentru el,
- care sunt profilurile de utilizatori şi care sunt nevoile reale ale acestora.
Niciodată un client posesor de telefon nu va activa un buton care să vizeze ceva de care el nu are nevoie, chiar dacă prin artificii bizare, brutale şi piratereşti, ecranul telefonului său este invadat de aiureli de care el nu are nevoie, dar pe care cu mare uşurinţă le va elimina, aducându-şi confortul la nivelul dorit de el.
Aplicaţiile mobile trebuie să fie portabile, adică să ruleze pe orice tip de telefon, ştiut fiind faptul că acum există mai multe sisteme de operare, fără ca unul să fie aliniat celuilalt.
Aplicaţiile mobile trebuie să fie prietenoase, căci posesorul de telefon mobil nu are nevoie să citească volume de documentaţie pentru a şti cum să folosească aplicaţia.
Aplicaţiile mobile trebuie să fie intuitive, adică, fără ca utilizatorul nou să ştie ceva despre ele, să aibă interfeţe care să-l ducă din aproape în aproape pe acesta spre soluţionarea problemei sale.
Aplicaţiile mobile trebuie să fie fiabile la un astfel de nivel încât clientul să aibă siguranţa că prelucrările sale vor avea finalitatea aşteptată de el, fără a apare mesaje de eroare, inclusiv mesaje cum că echipamentul nu dispune de resursele necesare.
Aplicaţiile mobile trebuie să fie minimale, adică să nu necesite introducerea de date deja introduse de client în aplicaţie sau în aplicaţii adiacente, tot aşa cum el trebuie să selecteze niveluri, fără a introduce valori care să genereze mesaje de eroare, care să ceară reintroduceri de date, până când ceea ce se introduce aparţin intervalelor definite pentru problemă.
Aplicaţiile mobile trebuie să fie rapide, adică să aibă implementaţi algoritmi eficienţi şi să folosească faptul că acum resursele sunt privite ca fiind infinite, căci memoria cache chiar dacă are câţiva Gb, un masiv unidimensional cu elemente long double, în opinia mea este considerat resursă de tip infinit, căci eu nu prea văd baze de date care se referă la colectivităţi din jurul nostru care să aibă deja 200 milioane de componente, pentru a avea asociate 200 milioane de chei unice, să zicem. Seriile de date cu care lucră şi suntem foarte încântaţi nu depăşesc 1.000 de termeni, dar cele mai multe dacă au 50 de termeni suntem deja în extaz mistic pe termen lung.
Aplicaţiile mobile trebuie să aibă un raport optimal între transferurile dispozitiv mobil-server, încât viteza de prelucrare să fie cât mai bună, ştiut fiind faptul că transferurile echipament mobil-server fac aplicaţia să fie lentă, dacă nu sunt gestionate cum trebuie şi sunt prea dese.
Dezvoltatorii de aplicaţii mobile sunt o nouă categorie de specialişti şi conversia echipelor care fac aplicaţii software clasice spre aplicaţii mobile nu este deloc uşoară, foarte multe dintre reminiscenţele venite din aplicaţiile vechi spre aplicaţii mobile se văd de la un kilometru şi seamănă cu un petic de pânză de sac cusut pe un costum de haine Hugo BOSS de 5.000 euro, pus într-o vitrină a unui super-magazin dintr-o capitală a modei, unde cele mai mici detalii contează.



                                                                                                                                                                                                    Înapoi