Nu da povaţă celui ce nu ţi-o cere, căci nu te ascultă.

Informaticienii sunt de regulă persoanae foarte orgolioase şi cred că ştiu chiar totul. De multe ori am auzit pe câte unul folosind sintagma că mănâncă C++ pe pâine sau că visează şi în somn baze de date sau că gândeşte în C#.
Nimeni nu contest aceste aspect, numai că atunci când ai în faţă un interlocutor, este rezonabil să dai dovadă de capacitatea de a-l asculta. Sunt unii informaticieni cu ceva mai multă experienţă care au un aer de patriarhi ai informaticii şi care solocită nu să fie ascultaţi, ci să fie ascultaţi+aprobaţi+aplaudaţi. Unii dintre informaticieni se arată de-a dreptul plictisiţi atunci când stau de vorbă cu confraţi de-ai lor care încearcă să le ofere câte ceva din experienţele lor, să le spună unde au greşit şi cum au ieşit de fiecare dată din impas.
Informaticienii, prin definiţie sunt ceva mai orgolioşi decât ceilalţi meseriaşi. de aceea, ei evită să ceară sfaturi şi când primesc sfaturi fără să le ceară dau dovadă de un plictis care-l enervează la culme pe interlocutor şi-l face pe acesta să se simtă nasol rău de tot.
Chiar când sunt în dificultate, unii dintre informaticieni nu au puterea de a recunoaşte că un sfat bun le rezolvă problema şi pierd foarte mult timp bătând pasul pe loc în a rezolva singuri-singurei ceea ce chiar ei au generat. Este foarte adevărat că mergând la un coleg pentru a fi sprijiniţi, respectivul coleg, până nu ţine el o lecţie de cât de bun şi măreţ este el, nu se lasă, făcându-l pe interlocutor să se simtă mic, nesemnificativ, rudimentar, fără experienţă, adică în rezumat, că nu e bun de nimic.
Cam acesta este climatul în informatică. Aşa că, este o mare eroare să oferi cuiva o părere, o soluţie şi un sfat, că oricum nu va ţine seama de ele, ba mai mult, va umple târgul că el ştia cele aflate şi chiar cu mult mai bine, deci nu i-au folosit la nimic. Un şef de echipă trebuie să cunoască toate detaliile legate de subaltern şi să procedeze cum e mai bine, căci în final el răspunde de livrabilul final, care trebuie să fie oferit la termen, să fie de calitate şi mai ales, să-I satisfacă în cel mai înalt grad pe beneficiari


Înapoi