Cum se redactează o demisie

Se ştie că demisia este un act unilateral al cetăţeanului. Deci, textul demisiei:
- este foarte-foarte scurt,
- nu necesită explicaţii,
- trebuie să fie clar şi politicos,
- specifică data de la care se produce,
- arată cine-şi dă demisia,
- este semnată şi datată,
- are un adresant unic.
Demisia nu se comentează de către nimeni. Nu se pun întrebări explicative, cel mult se exprimă regrete pentru decizia luată în mod unilateral. Este de dorit ca nimeni să nu pună beţe în roate şi să-l şicaneze pe cel care şi-a dat demisia.
Există demisii surprinzătoare.
Există demisii aşteptate.
Este fals să fie cerută sau sugerată cuiva demisia.
Un om civilizat demite pe cel cu care nu mai are punţi de colaborare, nu aşteaptă ca un laş ca indezirabilul să-şi dea demisia.
Un exemplu de demisie este următorul:


În atenţia Domnului Director al Companiei de Software INFO-PRO
Stimate Domnule Director,
Subsemnatul Ion IVAN, vă aduc la cunoştinţă că începând cu data de 14 martie 2019 demisionez din funcţia de programator din cadrul Departamentului Programare C# al Companiei de Software INFO-PRO.
Data 13 martie 2019                                                                                  Semnătura,


Înapoi