Şcoala - Ghiozdanul

Chiar nu ştiu dacă s-a făcut vreun studiu privind ghizdanul unui şcolar.
Trebuie:
- cântărit ghiozdanul gol,
- cântărite manualele de transportat în ghizdan,
- cântărite rechizitele din ghizdan,
- cântărite materialele didactice ajutătoare din ghizdan,
- cântărit pacheţelul din ghizdan,
- cântărit ghiozdanul.
Nu trebuie lucrat cu idei preconcepute, căci analiza de date permite efectuarea de studii foarte aplecate dacă se înregistrează:
- vârsta elevului,
- distanţa parcursă,
- durata cât stă cu ghiozdanul în spate,
- mediul din care provine,
- greutatea ghizdanului cu conţinut cu tot,
- caracteristicile elevului (înălţime, greutate, sex).
Statisticienii au metode foarte bune de a stabili greutatea medie a unui ghiozdan gol, a unui ghiozdan cu conţinut.
Analiza trebuie să arate dacă ceea ce se întâmplă cu ghiozdanul acum este normal în raport cu caracteristicile fizice ale elevului. Dacă este OK asta este, dar dacă lucrurile nu sunt în regulă este obligatoriu să se ia de urgenţă măsuri. După mine, nu este normal ca elevii să vină la şcoală cu trollerul tras după ei sau cu ghiozdane foarte grele care le deformează coloana.
Mi se pare indecent ca un copil să aibă în ghizdan tot felul de rechizite, tot felul de caiete auxiliare pentru disciplinele de la clasă şi manuale. Acum când învăţământul este de formare, elevul ar trebui să aibă cel mult două manuale, cel mult două caiete, cel mult două creioane sau pixuri. El nu are nevoie de truse individuale pentru tot felul de aiureli, el nu are nevoie de creioane colorate din moment ce desenul se face şi la tablă în grup sau în echipe cu culorile de ceară ale clasei. O cu totul altă abordare ar face din ghiozdan un element uşor de purtat şi mai ales l-ar transforma dintr-o povară groaznică în ceva suportabil. Elevii folosesc şi foi, nu neapărat caiete pentru teme şi pentru exerciţiile de la clasă, dacă învăţătorul şi profesorii sunt inteligenţi. nu e nevoie de culegeri de probleme pe care elevii să le aibă în clasă din moment ce profesorul are posibilitatea să dicteze exerciţiile de rezolvat pe loc. dacă vrea să propună exerciţii ca teme de casă, profesorul indică culegerea, pagina şi numărul exerciţiilor. Soluţii sunt. Este nevoie şi de creier şi de spirit practic şi de protecţie din partea unora faţă de elevi.


Înapoi