Şcoala - Evaluarea

Examenele sunt spaima elevilor şi bucuria secretă a profesorilor care au posibilitatea să-şi verse năduful pe acei elevi care le-au creat probleme în anii de şcoală. Ceea ce se întâmplă acum cu examenele reprezintă o formă ştiinţifică dusă pe cele mai înalte culmi la cum nu trebuie măsurat un elev. Acum toate examenele sunt de vedea cât de robot este elevul sau studentul, ori aşa ceva se vede prin dresaj la orice animal, inclusiv la pisici, cai, câini, lei, elefanţi şi papagali la circ. Omul are personalitate, este creativ şi dispune de resurse pentru a se autocorecta. Tocmai aceste calităţi nu le evidenţiază sub nicio formă evaluările din ziua de azi.
Testele grilă făcute neştiinţific reprezintă forma sigură prin care sistemul îşi fură sigur căciula. Am văzut cum datul cu zarul la un examen a asigurat o notă cuprinsă între 6 şi 7 unui candidat.
Examenele bazate pe rezumate memorate de elev sunt eroarea fundamentală a sistemului educaţional şi drumul sigur spre autodistrugere.
Examenele bazate exclusiv pe aplicarea de rutine sau de reţete au menirea de a genera elevul şablon, roboţel, care este în stare să se descurce doar în anumite situaţii, dar care nu ia în considerare factorii care generează evoluţii concrete pe care el le are în faţă. toate ezitările sale sunt dramatice şi efectele sunt dintre cele mai nefericite. Chiar şi accidentele care se produc atunci când şoferul transmite live cum conduce de pe contul lui de facebook, sunt dovada unei abordări a acestui tip de absolvent care nu duce analiza situaţiei în care el se află până la capăt. Nu i s-au dat acele cunoştinţe care să-l formeze să fie cu mult mai profund, mai analitic şi mai responsabil în fundamentarea şi asumarea deciziilor pe care le ia.


Înapoi