Proiectul

Jurnalistul lucrează după un proiect, făcut de el sau făcut de alţii. Este cunoscut faptul că proiectul înseamnă management şi derularea proiectului înseamnă existenţa unui manager. Lumea jurnaliştilor este bântuită de orgolii, de caractere măcinate de contradicţii şi de dorinţa de a fi celebru cu orice preţ şi nu oricând, ci acum.
La managementul de proiecte există câteva restricţii şi anume:
- managerul să cunoască meserie,
- managerul să aibă libertatea de a alege echipa,
- managerul să dispună de resurse suficiente,
- managerul să-şi asume riscurile,
- managerul analizează şi corectează abaterile,
- managerul să-şi sume responsabilitatea a tot ceea ce se întâmplă în proiectul lui.
Orice rabat de la aceste cerinţe dovedesc slăbiciune şi proiectul riscă să scadă din punct de vedere calitativ şi să nu se încadreze în parametrii definiţi pentru a fi considerat performant. Aşa se explică faptul că unele emisiuni Tv se pierd din cauza invitaţilor sau a interesului scăzut faţă de temele abordate. Toţi membrii echipei trebuie să accepte ideea că ei sunt ca instrumentiştii unei orchestre, unde managerul este dirijorul şi fiecare instrument este fundamental pe parcursul interpretării unei simfonii. Atunci când jurnalistul nu lucrează pe baza unui proiect, se vede de la o poştă, căci el are mari oscilaţii tematice, de calitate şi în ceea ce priveşte structura emisiunilor.
Orice emisiune a unui jurnalist are:
- o structură,
- un ritm,
- o durată,
- intensitate acţiune,
- densitate idei,
- nivel de abordare,
- originalitate,
- noutate,
- atractivitate.
Obiectivul unui proiect, este o propoziţie. Obiectivul declarat este unul, obiectivul ascuns este altul de cele mai multe ori şi se regăseşte în zona manipulării, vrând-nevrând.
Cine are curiozitatea, dacă are oarece cunoştinţe de management de proiecte să facă analiza activităţii manageriale a unor moderatori sau autori de emisiuni Tv şi să le treacă prin filtrele specifice proiectelor, iar la final va vedea cât de bun sau cât de puţin bun este fiecare moderator de pe poziţia de manager de proiect sau de coordonator a unei păţi din sarcinile de realizare a proiectului.
Dacă emisiunea se termină abrupt, moderatorul nu este bun.
Dacă moderatorul impune număr de secunde invitatului pentru o chestiune, nu este bun moderator.
Dacă moderatorul este obraznic cu invitaţii, nu este moderator bun.
Dacă în platou e gălăgie că este stăpânită atmosfera, moderatorul nu este bun.
Dacă invitatul ia în propriile-i mâini frâiele emisiunii, moderatorul nu este bun.
Adică, moderatorul nu este bun manager. Punct.


Înapoi