Nr.Crt.
Problematica
Detalii
01
Concepte de baza
- definitii - calitatea software la dezvoltator - calitatea software la utilizator - necesitatea cunoasterii nivelului de calitate software - planificarea calitatii software - realizarea calitatii software - masurarea calitatii software - controlul calitatii software - cresterea calitatii software - factori de influenta ai calitatii software - managementul calitatii software - managementul total al calitatii software - zero erori in produse software - riscuri in ciclul de dezvoltare software 02
Sistemul caracteristicilor de calitate
- caracteristici de calitate - interdependenta caracteristicilor de calitate - importanta caracteristicilor de calitate - arborescenta caracteristicilor de calitate - extragerea de caracteristici de calitate - sistemul caracteristicilor de calitate software, sistem cibernetic 03
Metrici de calitate. Proprietati ale indicatorilor
- metrica, proprietati - tipuri de expresii analitice - factori, variabile, expresii analitice - culegerea de date - structuri de indicatori - proprietati - senzitivitatea - caracterul necompensatoriu - caracterul necatastrofic - reprezentativitatea - construirea de metrici - validarea unei metrici - rafinarea indicatorilor 04
Complexitatea, generalitatea
- concepte - modelul Halstead - modelul Mc Cabe - software de masurare automata - complexitatea software si productivitatea programatorilor - generalitatea software - masurarea - corelatia complexitate-generalitate - estimari folosind complexitatea (costuri, volum munca) - produse software deschise 05
Fiabilitatea, nivelul de autodocumentare
- Fiabilitate - concept - Modele de fiabilitate - Estimarea fiabilitatii - Corelatia fiabilitate-complexitate - Cai de crestere fiabilitate - Autodocumentare concept - Stil de autodocumentare - Autodocumentarea si mentenanta - Standarde dse autodocumentare - Fiabilitate si nautodocmentare 06
Mentenabilitatea, ortogonalitatea
- Mentenabilitatea-concept - Mentenabilitatea in datele de intrare - Mentenabilitatea in textul sursa - Mentenabilitatea in rezultate - Mentenabilitatea agregata - Indicator de mentenabilitate - Momentul optim de inocuire - Ortogonalitatea software - Indicatori dse ortogonalitate - Ortogonalitatea in biblioteci 07
Corectitudinea, acesibilitate
- Corectitudinea-concept - Corectitudine partiala - Verificarea corectitudinii prin testare - Clase de software - Masurarea corectitudinii - Accesibilitatea - concept - Interfetele - Masurarea accesibilitatii - Cai de crestere corectitudine - Cai de crestere accesibilitate 08
Portabilitatea, continuitatea
- Portabilitate - concept - Portabilitate aplicatii mobile - Cai de crestere a portabilitatii - Indicatori ai portabilitatii - Continuitatea-concept - Grup tinta si continuitatea - Asigurarea continuitatii prin interfete - Gradul de satisfactie al utilizatorilor - Cai de crestere ai continuitatii - reutilizarea software si continuitatea 09
Cai de crestere a calitatii
- Forta de munca - Masurarea permanenta a calitatii - Ierarhizarea programatorilor dup[ calitate - Transparenta textelor sursa - Utilizarea de componente din bibilioteci - Contac permanent cu clientii - Gestiunea diswtincta a cheltuielilor cu depanarea - Utilizarea instrumente de asistare la elaborare - Utilizare stil de programare omogen - masurarea calitatii pentru stadii intermediare 10
Costul calitatii
- Costul produsului - Colectarea cheltuielilor - Chei de repartitie - Cost la 1% crestere calitate - Otimizarea cheltuielilor - Planificarea calitatii si costurile - Cai de reducere a costurilor - Riscuri in gestiuonarea costurilor calitatii - Ponderea coswtului calitatii in costul produsului - Efectele reutilizarii in costul calitatii 11
Optimizarea calitatii
- Concepul - Criterii - Modele de optimizare - Optimizare unicriteriala - optimizare bicriteriala - Limite in optimizare - Stabilitatea procesului - Variante de produs - Planificarea procesului - Costul optimizarii |